گزارش تفصیلی برنامه با من بخوان در استان یزد ۱۳۹۱-۱۳۹۲
, ,

گزارش تفصیلی برنامه با من بخوان در استان یزد ۱۳۹۱-۱۳۹۲

بنیاد علمی – فرهنگی گرامی در تابستان ۱۳۹۱ بر آن  شد که برنامه‌ای را برای ارتقا سطح زندگی فرهنگی کودکان و نوجوانان منطقه حسن‌آباد مشیر و خانواده‌های آن‌ها در محل پیاده کند. به همین سبب با موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پیمان‌نامه‌ای به امضا رسا…
با من بخوان
, ,

سال دوم برنامه با من بخوان در قائن و نهبندان آغاز شد

گزارش کارگاه چهارم در سال دوم مربیان قاین و نهبندان در تاریخ ۲۱ آبان ۹۳ کارگاه تکمیلی ۶ ساعته برای ۲۰ نفر از مربیان قاین و نهبندان در«مرکز ارتقا و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی» در شهر بیرجند برگزار شد. این کارگاه از …
با من بخوان
, ,

نخستین کارگاه با من بخوان برای مادران برگزار شد

با پیوستن  شرکت سازور سازه آذرستان به طرح با من بخوان، نخستین کارگاه آموزشی روز یکشنبه  ۴ آبان ماه ۹۳ با حضور ۶۰ نفر از مادران خانواده های کارگران و کارکنان این شرکت در مجتمع تالارهای موج آبی رباط کریم برگزار شد.  پروین امینی نایب رییس  شرکت…
با من بخوان
, ,

خانه کودک بهنام به طرح با من بخوان پیوست

خانه کودک بهنام  از اردیبهشت ماه امسال آمادگی خود را برای پیوستن به طرح با من بخوان به موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان اعلام کرده و اکنون مدتی است که این برنامه را با جدیت پیش می‌برد. در این طرح ۹۳ کودک در پایه های اول تا ششم دبستان شرکت …
با من بخوان
, , ,

برگزاری کارگاه های با من بخوان و آموزش خلاق در کانون کودکان کار کوشا

به درخواست مسئولان کانون فرهنگی- حمایتی کودکان کار کوشا، برای برگزاری طرح با من بخوان در این کانون،‌ موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ۶ کارگاه با موضوع‌های؛ تکنیک های بلندخوانی کتاب برای کودکان، عناصر داستان، آواورزی، الفبا ورزی و ریاضی آموز اد…
با من بخوان
, ,

کارگاه های آموزش خلاق در موسسه‌ی مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان شیراز

  کارگاه‌های آموزش خلاق و کتابخوانی به در خواست لیلا زارعی، مدیر موسسه مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان شیراز از سوی موسسه تاریخ ادبیات کودکان برگزار شد. این کارگاه‌ها در روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور ۹۳، با موضوع‌های آموزش آواورزی و الفباورزی، آموزش خ…
با من بخوان
, , ,

با من بخوان در محله ی ارزنان اصفهان

موسسه گل های یاس حضرت فاطمه در محله ی ارزنان، مناطق محروم شمال استان اصفهان از شهریور ۹۱ طرح "با من بخوان" را آغاز  کرده است. در این موسسه ۶ خانم عضو نیکوکاری گل های یاس حضرت فاطمه در یک دوره ی ۳۰ ساعته آموزش کتابخوانی، پرورش خلاقیت ک…
با من بخوان

مربی کودکان محروم و دربحران

افزون بر ویژگی‌های مربی کتاب‌خوانی، مربی کودکان محروم و دربحران باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد: دارای شناخت و درک جامعه شناسی از وضعیت کودک محروم و در بحران باشد. با روانشناسی رشد و همچنین اختلال‌های روانی ناشی از شرایط دشوار آاش…
با من بخوان

کودکان در بحران

کودکانی که به سبب بحران های سیاسی و اجتماعی همچون جنگ و یا رخداد های طبیعی همچون زلزله، سیل و ... از زندگی در شرایط معمول خارج و به سوی یک زندگی بحرانی رانده می‌شوند. در این شرایط رشد جسمی و ذهنی این کودکان با اختلال رو به رو شده و امنیت و آسا…
با من بخوان

کودکان محروم

کودکان محروم کودکانی هستند که از حداقل استانداردهای زیستی پذیرفته‌شده از سوی جامعه جهانی برخوردار نباشند. از مراقبت‌های درست خانوادگی، تغذیه، آموزش و همه آن‌چه به رشد جسمی و ذهنی او یاری رساند، بهره‌مند نباشند.…
با من بخوان

مربی کتاب‌خوانی

برای علاقه مند کردن کودکان به کتاب و کتاب‌خوانی، به یک مربی کتاب‌خوانی توانا نیاز است. یک مربی کتاب‌خوانی، باید دارای ویژگی های زیر باشد: با ادبیات کودکان آشنا باشد. با مراحل رشد کودکان آشنا باشد و نیازهای شناختی، شخصیتی و اجتماعی آن ها …
با من بخوان

کتاب‌های بی‌کیفیت یا بازاری

کتاب‌های بی‌کیفیت یا بازاری کتاب‌های بدون عنصر زیبایی‌شناسی و ادبی،‌ فاقد اندیشه ای والای انسانی، با طرح‌های ساده و پیش‌پا افتاده که ذهن کودکان را درگیر نمی‌کند و آن‌ها را به اندیشیدین و تخیل‌ورزی فرا نمی‌خواند.…
با من بخوان
, , , ,

مهد کودک های شیراز میزبان آواورزی و الفباورزی می‌شوند

به درخواست کانون توسعه همیاری مهد های کودک استان فارس که تحت نظارت سازمان بهزیستی این استان است، دو دوره کارگاه به فاصله یک هفته در روزهای ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه و ۸ تا ۱۰ شهریور ماه ۹۳ برای افزایش سطح دانش و مهارت های آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک …

کتاب‌ با‌کیفیت

کتاب‌ باکیفیت به سبب محتوا و‌ موضوع می‌تواند با مخاطب کودک و نوجوان ارتباط برقرار کند و از نظر ادبی و زیبایی‌شناسی از ارزش‌های بالایی برخوردار است. از این‌رو تخیل و خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهن، آن‌ها را سرگرم کند و در عین حال از مفاهیم و ارزش‌ها…
با من بخوان

بلندخوانی

خواندن برنامه‌ریزی شده یک کتاب یا یک متن با صدای بلند است. بلندخوانی احساس‌ها و عواطف نهفته در یک متن یا داستان را بازتاب می‌دهد و عشق به خواندن را به شنونده منتقل می کند. بلندخوانی کودکان و نوجوانان را شیفته خواندن می‌کند. دانش‌پایه‌ی آن‌ها را…
با من بخوان

ادبیات کودکان

ادبیات کودکان شاخه‌ای از ادبیات است و به آثار داستانی شعر و منظوم و نیز غیرداستانی گفته می شود که برای گروه سنی کودک و نوجوان با توجه به علائق و نیازهای آن ها آفریده شده باشد.…
با من بخوان

ادبیات

هر نوع اثر به نثر و نظم ،‌ دارای ارزش ادبی و زیبایی شناختی و سرشار از افکار و اندیشه های نو و متفاوت را ادبیات نامند.